Wykładziny dywanowe obiektowe - funkcjonalność i elegancja w jednym
Wykładziny dywanowe (sprawdź nasze propozycje) to jedna z najbardziej popularnych metod wykańczania posadzek w przestrzeniach biurowych. Położenie wykładzin gwarantuje uzyskanie estetycznego efektu wizualnego, który połączy biznesową elegancjęi przytulny charakter. Ponadto taki rodzaj wykończenia jest gwarancją trwałościi wytrzymałości, co przejawia się łatwym utrzymaniem w czystościoraz odpornością na przetarcia i uszkodzenia.
By wybór dywanowej wykładziny biurowej był najbardziej optymalny, warto poświęcić chwilę na analizę kilku kluczowych kwestii:
1. Materiału – jeśli stawiamy na wytrzymałość, doskonałym wyborem będą włókna poliamidowe, które są bardziej odporne na otarcia od włókien polipropylenowych.
2. Rodzaju runa – największą funkcjonalnością charakteryzują się runa pętelkowe.
3. Gęstości – wyrażana jest w liczbie pętelek na metr kwadratowy i wraz ze wzrostem gęstości rośnie wytrzymałość wykładziny.
4. Rodzaju podkładu – największą popularnością cieszy się podkład jutowy, ale warto pamiętać, że nie należy do miękkich materiałów.
5. Trudnopalności – zgodnie z normami prawnymi, wykładzina musi być opatrzona certyfikatem trudnopalności zgodnym z klasyfikacją ogniową.
6. Wzoru i koloru – wykładzina powinna być integralną częścią aranżacji wnętrza i tworzyć spójny komunikat wizualny. Jeżeli zależy nam na uniwersalnym rozwiązaniu, dobrym wyborem będą stonowane, jasne odcienie, np. szarości i beże (jak np. wykładzina dywanowa FLORIDA).
Należy także pamiętać o kilku dodatkowych sprawach. Wszystkie wykładziny przeznaczone do obiektów biurowych powinny mieć odpowiedni atest higieniczny, przeciwpożarowy i antyelektrostatyczny. Co więcej, częstym wymogiem producentów jest konieczność klejenia wykładziny do podłoża, co zapobiega przemieszczaniu się materiału.
Główne funkcjonalności wykładzin dywanowych:
1. Wysoka izolacja cieplna– chronią przed zimnem i nadają pomieszczeniom przytulnego charakteru.
2. Dobra izolacja akustycznai pochłanianie dźwięków rozchodzących się po pomieszczeniu.
3. Antypoślizgowa struktura.
4. Odporność na wgniecenia– utrzymują swój pierwotny kształt nawet pod ciężkimi meblami.
5. Gwarancja bezpieczeństwa- zapobiegają koncentracji drobnego pyłu w zamkniętych pomieszczeniach.
Dostosuj wykładzinę do swoich potrzeb
Najważniejszym aspektem w procesie wykańczania podłóg w przestrzeni biurowej jest dostosowanie wykładziny do specyfiki pomieszczeń oraz oczekiwań i potrzeb pracowników. Warto wziąć pod uwagę wielkość, przeznaczenie i intensywność użytkowania danych przestrzeni. W pomieszczeniu archiwalnym, z którego korzystamy rzadko, możemy zrezygnować z ozdobnej i drogiej wykładziny – taki element wykończenia lepiej sprawdzi się w sali konferencyjnej, gdzie z pewnością wywrze niezapomniane wrażenie na klientach. W korytarzach i w recepcji warto położyć wykładzinę o wyższej gramaturze i odporności na ścieranie i cieszyć się jej żywotnością i nienagannym wyglądem. By zapewnić pracownikom pełen komfort, należy zadbać o odpowiednią izolację cieplną i akustyczną, a także postawić na materiały antystatyczne, które zminimalizują wszystkie uciążliwe efekty, takie jak elektryzowanie się wykładziny czy gromadzenie kurzu na jej powierzchni.