Blog

Wykładziny do biura - na co zwrócić uwagę?

10 Wrzesień 2021
Wykładziny do biura - na co zwrócić uwagę?

W biurach najczęściej podłogi są wykańczane wykładzinami dywanowymi – to szybki sposób na uzyskanie efektownego wyglądu przestrzeni, nadanie jej bardziej przytulnego wyglądu oraz wytłumienie jej. Kluczowym parametrem jest także wytrzymałość, aby wykładzina wyglądała przez cały czas ładnie. Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, że wykładzina do biura musi spełniać wymagania przepisów.

 

Przy doborze wykładziny biurowej należy zwrócić uwagę przede wszystkim na takie kwestie jak:

  • materiał – najbardziej wytrzymałe są wykładziny z włókien poliamidowych, mniej odporne są włókna polipropylenowe, które szybciej się wycierają
  • rodzaj runa – najlepiej sprawdzają się runa pętelkowe
  • gęstość – im wykładzina jest bardziej gęsta, tym jest bardziej wytrzymała, gęstość podawana jest w liczbie pętelek na metr kwadratowy
  • rodzaj podkładu – najczęściej stosowany jest jutowy, ale można także wybrać inne, bardziej miękkie
  • trudnopalność – wykładzina powinna posiadać certyfikat trudnopalności zgodny z klasyfikacją ogniową
  • \kolorystyka  i wzory – powinna być dopasowana do aranżacji, najlepiej w uniwersalna, nierozpraszająca, na przykład beżowa, szara

 

Wykładziny do obiektów powinny być atestowane – posiadać atest higieniczny, przeciwpożarowy i dodatkowo antyelektrostatyczny. Należy pamiętać o tym, że wykładzina musi być klejona do podłoża – wymagają tego producenci. Również to istotne z punktu widzenia jej wytrzymałości, ponieważ nieprzyklejona do podłoża wykładzina jest bardziej narażona na podwinięcia i przesunięcia, na przykład pod kółkami foteli biurkowych. Także w biurach stosowane mogą być płytki dywanowe.

 

 

 

<a href='https://pl.freepik.com/zdjecia/ludzie'>Ludzie zdjęcie utworzone przez wirestock - pl.freepik.com</a>